2012. február 1., szerda

...na, de milyen autót is vegyünk?

Tekintettel arra, hogy megint szégyenletes mennyiségű táplálékot vittem be a szervezetembe az egyetemi svédasztalos menza jóvoltából, úgy gondoltam, úszás előtt egy kis sétát teszek a campusban és körülötte. Természetesen új barátomat sem hagytam otthon, hisz ha már sétálunk, akkor dokumentálunk is, így a kis lokális kirándulás megszállott autó- (vagy legalábbis négykerekű jármű) fotózásba torkollott. Olyan voltam, mint a kíváncsi kisgyerek, aki először eszik csokoládét: először csak kóstolgatja, nézegeti... az első kocka után már nyúlna a másodikért, de nem is tudja, hogy csinálja... vajon meglátják mások? Az első sor azonban gyorsan lecsúszik, jön a következő, és a nap végére már táblástól falja az édességet, mint aki sosem evett előtte! Nos, valahogy így voltam én a kattanásokkal, sokan meg is mosolyogtak az utcán - én pedig visszamosolyogtam, elvégre süt a nap, rügyeznek a pálmafák és ragyognak a Mustangok:


Amerika nagy. Nagyok a házak, nagyok az autók, nagyok az emberek... és nagy a tér!
Elgondolkodtató hát, milyen autót is érdemes venni. Mert ugye a mi kis Európánkban minél nagyobb az autó, annál menőbb a csávó... valahogy azonban itt a méretek nem igazán mondanak sokat. Lássuk például ezt a csodajárgányt:


Jó, jó, szép nagy meg egyebek, de hát ilyet otthon is látni. A gazdája biztosan nem adott eleget magára, hiszen minden sarkon találunk szebbet. Lehet, hogy ez csak egy bemelegítő 16. szülinapi ajándék volt, és jövőre már kap egy csinosabb modellt? Lehet. Például egy sárga tengeralattjáró... izé, anyahajót:


Itt már azért egyértelműen megmutatkozik a stílus és a harmónia. Érdemes csak a visszapillantóról lógó lánc, az azonos színű designos kormánykerék és a kevésbé igényes üléshuzat esetére gondolni. Természetesen ha ez a tank nem elég, még mindig van nagyobb:


Tekintettel arra, hogy két hete csepergett egy kis eső, elnézzük a kollégának, hogy sáros égkék Airbusának az alja. De ha még ez sem lenne elég, mert éppen az autó csak másfélszer nem fér be az amúgy is termetes garázsba, vagy mert épp a szomszéd vett egy 24"-s felnit, akkor felhívhatjuk a Fordot, hátha akad nekik egy garázsba háromszor be nem férő monstrum. Nem fogjátok elhinni: akad! Íme:


Namármost, aki ennél is nagyobb járművet akar (bár hátul már itt is duplán tették a kerekeket), annak ajánlok egy tehergépjármű-kereskedést, ahol fele ekkora kamionokkal kezdődik a kínálat. 
Ezidáig tehát bemutattam az ideális gépkocsikat a mindennapi iskolába járás szükségének kielégítésére. Sajnos amit az Ég az autók gyártásához adott, azt a parkolók készítésétől vette el. Szeretettel ajánlom figyelmébe minden kedves építész és építő ismerősömnek ezt a csodálatos vízszintet az egyetem legnagyobb parkolójában:


Én csak azt nem értem, hogy ezek a hatemeletes acélkonstrukciók hogy nem dőlnek az oldalukra a parkolás után? :)

Térjünk inkább vissza a kínálathoz! Beszéltem már az nagy autókról, mint ideális manőverezőgépekről. Természetesen bőséges kínálat akad az alig-használt old timer szépségekből is. Itt van például ez a kellemes zöld színű teremtés:


Különös ismertetőjegye, hogy kétszáz méterről megérzed a szagát, pedig már egy hete nem gyújtották be :) Természetesen az úgynevezett SUV-k sem maradhatnak le a listáról! Ha a gyökerekig visszamegyünk, akkor valahol a GMC háza táján keresgélve megtaláljuk az ősmonstrumot:


Valószínűleg a Szuper Csapat is forgatott ilyenben, lehet, hogy a motorháztető alatt éppen Rosszfiú bújik meg! Természetesen a többiek a már jól ismert fehér furgonban henyélnek, vagy éppen vannak foglyul ejtve duct-tape csíkokkal a szájukon és csuklójukon:


Természetesen autóvásárláskor érdemes a klasszikusokat és átnyálazni, mert a név azért divatot diktál, és nem pár éve kezdték ők sem. Ilyen továbbra is a Pontiac (bár állítólag az egyik legmegbízhatatlanabb amerikai márka)...


... a már jól ismert Mustang (már megszoktuk a jelenlétüket, de az első napokban sokat anyáztunk ám...)


... és nem utolsó sorban az egyik személyes kedvencem, az autósüldözésekből jól ismert Camaro:


Vannak természetesen elvetemült társak is, akik a lehető legrondább színben rendelik meg külföldi autójukat:


...és akadnak olyanok is, akik máshogy értelmezik a "szürke" hétköznapokat:


Természetesen rövid távon teljes mértékben megelégednénk egy csini zöld golfautóval is (ha golfozni még nem is tudunk),


de terepre már azért egy komolyabb géppel is rendelkeznünk kell. Például vele:


Akárhogy legyen is, autóhoz jutunk előbb-utóbb. Ha pedig nagyon égne a házunk tája, majd kölcsön kérünk egy kicsit nagyobb kaliberű szépséget:



Remélem, sikerült egy viszonylag átfogó képet alkotnom arról, hogy mi is a helyzet gépjárművek terén Las Cruces városában és környékén! Szép is, jó is, de egy dolog biztos: én a én kis Yarisomat akkor sem cserélném le értük, ha 2 méteres, zászlós antennával adnák őket. Mint például ezt a "játékautót":



1 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szép az a lila, van is olyan színű pónilómintás szoknyám :DDD Ebből is látszik, hogy mennyire autónak való szín ;)

    Dorci

    VálaszTörlés